MILYEN GYÜMÖLCSÖKTŐL NEM KELL FÉLNI A DIÉTA ALATT SEM?!

MILYEN GYÜMÖLCSÖKTŐL NEM KELL FÉLNI A DIÉTA ALATT SEM?!

Vajon mely gyümölcsöknek magas a cukortartalma? A túlzott gyümölcsfogyasztás keresztbe húzza a fogyásunkat? Javasolt-e diéta alatt a gyümölcs?

Sziasztok Drágáim!

A férjem mosolyogna most azon, amit mesélni fogok… Sokszor mondtam neki a nyári nagy melegben, hogy mennyire megennék egy finom hideg gyümölcsöt. Éreztem, hogy testem és a lelkem is kívánja. Aztán mindig lebeszéltem magam róla, hogy „tele van cukorral, ezért inkább nem eszek, mert csak hízni fogok tőle” Korábban pedig a másik véglet voltam, és mértéktelenül ettem minden fajta gyümölcsöt, ekkor viszont tényleg nem ment a fogyás.

Mi akkor most az igazság?

A gyümölcsöknek valóban van bizonyos cukortartalma, és a cukor egy olyan szénhidrát, ami az ideális mennyiségen túl nem csak hogy hizlal, hanem akár a cukorbetegség kialakulásához is vezet.
Ez az adat természetesen nem jelenti azt, hogy nem lehet a diétád alatt bizonyos gyümölcsöket fogyasztanod. Ráadásul ezekben az édes nektárokban lévő cukor nem az a cukor, amit a kávéhoz adunk hozzá, hanem sokkal jobb minőségű és jó a hasznosulása.
Minden gyümölcs cukortartalma más és más, ezért ezekkel is érdemes tisztában lenni, hiszen amiben alacsony a szénhidrát, az még a diétánk kitűnő kiegészítése is lehet. A gyümölcsöknek a cukortartalmuk mellett számtalan pozitív összetevője is van. Ilyenek a vitamin-, az ásvány-, a rost- és a folyadéktartalmuk. A diétánk sokkal hatékonyabbá tud válni, ha az energiánkat meg tudjuk őrizni. Ennek pedig legjobb módja az, ha a fent említett mikrotápanyagokat visszapótoljuk.

Nézzük akkor azokat a gyümölcsöket, amelyekben alacsony a cukor!

Vörös áfonya: 100 g / 4.3 g cukor
Málna: 100 g / 4.5 g cukor
Görög dinnye: 100 g / 6.6 g cukor
Eper: 100 g / 4.9 g cukor
Sárga barack: 100 g / 3.3 g cukor
Citrom: 100 g / 1.8 g cukor
Lime: 100 g / 0.7 g cukor

Ezeket az adatokat tekintve mértékkel, és a napi energia felhasználási görbét (melyik napszakban mennyi kalóriát használsz fel) tekintve a gyümölcsök beleférnek még a fogyókúrába is.
„Én úgy lógok ki a sorból, hogy nem állok be!” Minden fogyókúra a hűtőszekrény nyitogatásával kezdődik… 15 éve azért fejlesztem magam, hogy a mindennapi táplálkozásaink élvezhetőek legyenek. Meg kell értened, NE FOGYÓKÚRÁZZ!
Válts életformát, élj egészségesen, lakj jól, az étkezéseid alkalmával használj minőségi alapanyagokat.
Nem minden élelmiszer táplálék, de minden táplálék élelmiszer. Ennek az elvnek mentén élem az életem, és készítem el az emberek kedvenc ételeinek egészséges verzióját! Tarts velem, irány az egészséges ételek világa!

Puszi Rami!
A mentes ételek specialistája