MELY TÁPANYAGOKKAL TUDOD NÖVELNI A TESTMOZGÁS HATÉKONYSÁGÁT ?

Érezted már azt, hogy nehéz az edzés ? Volt már olyan, hogy egyszer jobban ment máskor pedig gyötrelmes volt ? Szeretnéd, hogy tényleg élvezetes és fejlődéssel teli legyen a testmozgásod ?

Most már elkerülhetetlenül közeledik a Tavasz. Szerintem vagyunk már néhányan akik rajtra készen állva várják, hogy mikor üt be a jó idő és abban a pillanatban irány a természetbe mozogni.
Biciklizni, sétálni, túrázni, kondiparkba járni igazából mindegy is csak végre kiszabadulni a termek zárt és egyhangú világából!

Bizonyára ti is tapasztaltátok már ha sportoltatok valaha, hogy néha az edzésen olyan energikus vagy, hogy alig bírsz elfáradni és kimondottan jól esik.
Néha pedig már abba is nehéz bele gondolni, hogy el kellene indulni mozogni, nemhogy végigcsinálni az edzést!

Számtalan tényező befolyásolhatja az energia szintedet.

  • Az alvás mennyisége és minősége
  • Az edzésed felépítése, intenzitása, fajtája
  • A napi gondok és problémák mennyisége
  • A táplálkozásod

Mindegyik terület megér egy – egy külön témát! Itt most a táplálkozáson belül a tápanyag pótlást fogjuk gorcső alá venni ! Az emberi szervezet ahhoz, hogy túléljen a legalapvetőbb szinten is tápanyagokra van szüksége, ha viszont a terhelését növeljük munkával , mozgással , edzéssel akkor pedig fokozott pótlásra van szüksége. Amennyiben ezt nem tesszük meg vagy félvállról kezeljük, akkor nyomban fog jelezni fáradsággal, sérüléssel és betegséggel.

Ha megadjuk a testünknek ,ami jár akkor ezt meg a magas energiával fogja meghálálni nekünk!

Néhányat kiemelek azokból a létfontosságú anyagokból, amiből bőségesen égetünk és fogyasztunk a testmozgás alkalmával.

Vas
aminek a C- vitamin ill. folsav fogja a felszívódását javítani .
Természetes forrásai : máj, vörös húsok, hal,tojás, tökmag, szezámmag , lenmag

Magnézium
Természetes forrásai : bab ,lencse ,csicseriborsó, dió,zab ,mogyoró,kesudió,tökmag

Potasium
Természetes forrásai . édesburgonya, fehér burgonya, paradicsom , dinnye ,spenót,cékla ,fekete bab

Sejt só
Természetes forrásai

B12, B2
Természetes forrásai : tej, tojás,hal, vörös húsok,


H – vitamin
Természetes forrásai : Sertés és marha máj, tojássárgája, marhaszív, tej, sajt ,hering, tőkehal,borsó,eper, homoktövis,sárgarépa,spenót

A – vitamin
Természetes forrásai : spenót,sárgarépa, pirospaprika, sütőtök, tojás, tej, vörös gyümölcsök, sóska, narancs

E- vitamin
Természetes forrásai : hüvelyesek, napraforgómag, mandula, zöld leveles növények, dió, mogyoró, mazsola,tojássárgája, olívaolaj, tökmagolaj, lenmagolaj

A fent felsorolt vitaminok nagyban hozzá fognak járulni , ahhoz, hogy a testmozgásod könnyebb legyen és edzés közben energikusabb légy.
Ha ezeket pótolod akkor sokkal jobb kilátással tudsz neki indulni a tavaszi és nyári szezonnak.

A sport, a mozgás pedig tovább fogja majd növelni a vitalitásodat és életminőségedet. Természetesen mind a tápanyagpótlásra ,mind a mozgásra ne szezonálisan tekints ,hanem sokkal inkább életformára. Ha ezek a napi rutinba vannak beépítve garantáltan jobb életed lehet!

Vannak akik kül. ételintoleranciában szenvednek,ahogyan én is. Ezért a kül. tápanyagok természetes pótlása elég korlátolt vagy szinte lehetetlen is. Nekik kiváló opció a minél jobb minőségű táplálék kiegészítő készítmények! „Én úgy lógok ki a sorból, hogy nem állok be!”

Minden fogyókúra, a hűtőszekrény nyitogatásával kezdődik… 15 éve azért fejlesztem magam, hogy a mindennapi táplálkozásaink élvezhetőek legyenek.

Meg kell értened, NE FOGYÓKÚRÁZZ! Válts életformát, élj egészségesen, lakj jól, az étkezéseid alkalmával használj minőségi alapanyagokat.

Nem minden élelmiszer táplálék, de minden táplálék élelmiszer. Ennek az elvnek mentén élem az életem, és készítem el az emberek kedvenc ételeinek egészséges verzióját!

Tarts velem, irány az egészséges ételek világa!

Látogass el a recept oldalamra : http://gladiatorfood.hu/receptek/category/osszes-recept Puszi Rami! A mentes ételek specialistája