Az újévi fogadalmak bukásának 3 oka

Új év, új kezdet. Hangzatos, lelkesítő fogadalmak, amelyek szép lassan kudarcot vallanak. Miért? Lustaság? Gyenge akarat? A hiba nem az Ön készülékében van!

Az újévi fogadalmak bukása Amikor az ember szeretne javítani az életminőségén, akkor egyszerűen változtatnia kell a jelenlegi tevékenységein, hiszen amit eddig csinált, az jutatta abba a helyzetbe, ahol most van. A sport növeli az ember energiáját, így ha tetszik, ha nem, az ember ösztönösen érzi, hogy mozogni kellene…

Több, mint 20 éve vagyok a sport és a táplálkozás területén és minden évben végig követtem a sportolóim és gladiátoraim hangzatos, mozgással, testedzéssel, sporttal kapcsolatos célkitűzéseit:

*“Leadok legalább 10 kilót”

“Nyárra izmos leszek!”

“Minden héten legalább x alkalommal edzeni fogok!”*

Nincs ezekkel semmi gond, jó célok ezek. Az egyedüli baj, hogy többségük kicsit sem valósul meg, rájöttem, hogy ennek mindösszesen 3 oka van. Még épp időben értesülsz, így idén már nem esel a korábbi csapdákba.

Vegyük akkor sorjában, mire is gondolok itt…

A fogadalomgyilkos 3 ok

Az újévi fogadalmak bukása mindösszesen 3 okra vezethető vissza:

1. Nem megfelelő mozgásforma kiválasztása

Sajnos az emberek sokszor olyan mozgásformát választanak ki maguknak, ami nem igazán alkalmas az ő testüknek, ebből az fog következni, hogy nem fogják azt szeretni.

Sokan gondolják, hogy a futás az mindenkinél működik és eredményt lehet vele elérni!

Ez NEM IGAZ!

Figyelembe kell venned a gerinced formáját, a lábfejed, az esetleges túlsúlyodat és még számtalan tényezőt!

Amikor a tested valamelyik része diszfunkcióban (nem megfelelő állapotban) van, akkor bizonyos mozgásforma tiltott! Túl meredek grádiens, azaz lépcsőzetesség hiánya A legtöbben nem igazán vannak tisztában a saját szervezetük pillanatnyi állapotával, ami viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy be tudjuk lőni azt a nehézségi szintet (grádienst vagy lépcsőfokot), amit még elbírunk, fejlődést eredményez, de nem terhel túl.

2. A túl meredek grádiens azt okozza,hogy a testedet túlterheled és le fogsz sérülni.

Ráadásul kimerültséget fogsz érezni nemcsak edzés után, hanem egész nap.

Megint csak a futásnál maradva - mivel annyira népszerű. Ha tested számára megterhelő a futás, akkor elkezd majd fájni a térded, bokád, gerinced. Később minden lépést úgy fogsz megtenni,hogy “csak ezt éljem túl!”. Végül lesérülsz.

Ha nincs kedved edzeni, akkor az annak a jele, hogy túl megterhelő edzést űzöl! Vegyél vissza!

3. A test kiéheztetése

Ahhoz, hogy javuljon az életminőséged, bizony a táplálkozásodon is változtatnod kell. Gondolom ezzel azért nem mondtam új dolgot… Amennyiben elégtelen mennyiségű vagy silány minőségű tápanyagokkal töltöd meg a tested, akkor az életmód váltásod elég gyenge lábakon fog állni.

Ez abban fog megnyilvánulni, hogy éhes, kimerült, feszült leszel, nem jól alszol és megáll a fogyásod!

A testednek szüksége van:

  • Fehérjékre
  • Zsírokra
  • Szénhidrátokra
  • Ásványi anyagokra
  • Vitaminokra
  • Rostokra

Tilos éheztetned magad! Ehelyett a táplálkozás minőségén kell javítanod!

Rohanó világunk

photo-1475332363216-323c9b7f1e81.jpeg

Van még egy tényező, ami fenti 3 okon felül további nehezítés jelent, ez pedig az idő.

A mai kor gladiátorainak nehezebb dolguk van, mint őseiknek. Mára sokkal rohanósabb lett a világ és nem áll rendelkezésre végtelen mennyiségű idő. Sőt, ami azt illeti elég szűkös erőforrás lett.

Márpedig elmenni valahova edzeni elég időigényes:

  • Bepakolni az edző felszerelést
  • Elmenni edzeni
  • Átöltözni
  • Leedzeni
  • Lezuhanyozni
  • Hazamenni

Ez - akárhogyan is számolom - legalább 2 óra és még a forgalmi dugókat nem is vettük számításba. Tehát nyugodtan bevallhatjuk:

Edzőterembe járni szívás.

Egyszerűen nem illeszkedik a modern, rohanó életformához, amikor minden perc számít. Ráadásul elterjedt nézet, hogy a különböző konditermek a mai “gladiátor képzői”, ahol állóképességet, kitartást és izmokat szerez az ember. Persze még az összehasonlítás is sértő. Az ókori gladiátoroknak nem voltak futópadjaik, evezőpadjaik vagy tárcsás súlyzóik, hogy erősödjenek, mégis sikerült a legrettegettebb harcosokká válniuk.

Összefoglalva a problémát Most tedd fel magadnak a kérdést: Te szívesen járnál olyan edzésekre:

Amit nem szeretsz csinálni? (Nem megfelelő mozgásforma) Amitől csak lesérülsz, kifulladsz és nincs benne sikerélményed? (Túl meredek grádiens) Amihez semmi energiád sincs? (Tápanyaghiány) Ráadásul elveszi egy csomó idődet? A válasz szerintem egyértelmű:

A rosszbajnak sem kell ilyen sport, nem igaz?

Ne is csodálkozz, ha a végeredmény megszegett fogadalmak, kudarc, csalódás és “amúgy sem akartam” hozzállás! A fenti tényezők miatt szinte mindig ez játszódik le…

Mi tévő legyél?

Egy modern kori gladiátor nemcsak „kockahasú”, hanem erős, energikus, éleseszű, és könnyedén veszi a hétköznapokban felmerülő akadályokat. Mi, modern gladiátorok, már így élünk és neked is segítünk elindulni az úton.

Csak kérned kell és részese lehetsz egy olyan ingyenes, online “Gladiátor képző” hírlevélsorozatnak, ahol:

Segítünk kiválasztani a számodra megfelelő mozgásformát… Videókkal be is mutatjuk, hogyan kell leedzeni otthon, mindenféle csiri-viri fitness gépek és bérletek nélkül… Megnézzük, milyen táplálékokat kell fogyasztanod, ha mindig erőd teljében akarsz lenni… Ha Te is szeretnél gladiátor lenni és egy méltóbb minőségi életet élni, akkor iratkozz fel erre az ingyenes hírlevélsorozatra, és keresd / kövesd a Gladiátor Life-ot, ahol csak lehet ;)